בתור מעצבות שירות אנחנו לא יכולות לכבות את המנגנון הפנימי הזה שרואה ובוחן את העולם כמכלול של חוויות שירות. בעקבות הנסיעה שלנו לכנס Service Design Days, החלטנו להקדיש את הפוסט הזה לעיר המארחת, כדי להראות שעיצוב שירות נמצא בכל מקום, גם בברצלונה.

השירות: שאטלים של Aerobús  שמחברים בין שדה התעופה לנקודות שונות במרכז העיר

המענה: זמינות, תדירות גבוהה, זול ביחס לאפשרויות הנוספות, עיצוב חלל האוטובוס מאפשר לאכסן ציוד (מזוודות, אופניים ועגלות), WiFi חופשי, מטעני USB  ליד המושבים

נקודות אינטראקציה: עמדות מידע אלקטרוניות, מגוון אפשרויות לרכישת כרטיסים – אתר אינטרנט, מכונות אוטומטיות, נציגי שירות בתחנות ואצל הנהג

רוצים עוד? סרטון הסברה שמתאר את מסע המשתמש מרגע הנחיתה ועד העלייה לשאטל

 

השירות: שילוט הכוונה לאתרי תיירות ונקודות מרכזיות בעיר

המענה: עזרה בהתמצאות מבלי צורך להשתמש באמצעים נוספים

נקודות אינטראקציה: שילוט בצבע בולט ואחר כדי להבדיל בינו לבין שילוט רחוב רגיל, על גבי השלט מופיע  היעד הכללי, האתר המרכזי בו וסימון אפשרויות התחבורה במקום

 

השירות: פחי מחזור

המענה: פתרון נגיש ונוח להפרדת אשפה

נקודות אינטראקציה: צבעוניות שונה וסימוני הסבר למה מיועד כל פח, אפשרות פתיחה עם זרוע ידנית (שלא דורשת נגיעה במכסה) או ע"י דוושה רגלית (במקרים בהם הידיים תפוסות)

רוצים עוד? Recycling collection service – הרחבה על שירותי המחזור למשקי הבית

 

השירות: תל-אופן ברצלונה סטייל – שירות השכרת אופניים ציבוריים (לתושבים בלבד)

המענה: פתרון תחבורה נוסף (וידידותי לסביבה) לניידות בעיר, מבלי צורך לרכוש אופניים

נקודות אינטראקציה: רישום לאתר ורכישת מנוי, עמדות איסוף ברחבי העיר, אפליקציה שמספקת מידע עדכני, אוספת אינפורמציה על הרגלי הרכיבה של המשתמש ומשלבת בתוכה משחק תחרותי נושא פרסים בין כל המשתמשים

רוצים עוד? שירותים נוספים באתר של   BiCiNg והסבר על האפליקציה התומכת

 

supermarket

השירות: שמירת חפצים בסופר

המענה: מאפשר חוויית קנייה נוחה ונעימה

נקודת אינטראקציה: תאים אישיים נעולים בכניסות למתחם

רוצים עוד? הגישה והדרך של רשת Carrefour  לספק ללקוחות חוויית קנייה חדשה ומותאמת לצרכיהם

 

השירות: תהליך ההזמנה במסעדת המבורגרים

המענה: תהליך הזמנה פשוט שלא דורש אינטראקציה עם המלצר ועיצוב מקומות ישיבה עם אזור להנחת תיקים באופן מוסתר ובטוח

נקודת אינטראקציה: בכניסה למסעדה – עמדה עם תפריטים חד-פעמיים ועפרונות, למילוי ההזמנה באופן עצמאי

רוצים עוד? אתר הבית של מסעדת La Central (לא מומלץ לצפייה על בטן ריקה)

 

candles

השירות: עמדת נרות אלקטרוניים בכנסייה

המענה: אפשרות להדליק נר (סמל לברכה וקשר לאל) מבלי סכנות דליקה והתלקחות, אחזקה זולה יותר ולטווח ארוך יותר, מאפשר שימוש גם לילדים

נקודת אינטראקציה: בכל כנסייה כמה עמדות עם מספר שונה של נרות, בעמדה מקום לשלשל מטבעות כשהסכום נתון לבחירת המשתמש (עד 2 יורו)

רוצים עוד? מאמר דעה של משתמש הטוען נגד השירות:

“Flameless candles? Forget it! They do not engage the incarnational in the faith."

 

museum

השירות: ביקור במוזיאון לאמנות מודרנית

המענה: שילוט ברור ונוח, נגישות לבעלי מוגבלויות (כולל שלטי הסבר ליצירות בכתב ברייל), שימוש באמצעים טכנולוגיים ומיתוג לעידוד קשר עם המשתמש וכדי לספק לו חוויה עשירה יותר

נקודת אינטראקציה: מפות התמצאות על גבי הקירות, אפליקציה ייחודית שמספקת חוויה אינטראקטיבית נוספת מעבר לחוויה הבסיסית בתערוכות, הפעלת האפליקציה בעזרת קודים שמפוזרים בכל רחבי המוזיאון (כולל בשירותים!)

רוצים עוד?  הסבר על האפליקציה MACBA APP

 

barcelona

מעבר לדוגמאות היומיומיות הקטנות שמצאנו, ברצלונה לוקחת חלק נרחב במגמה העולמית להפוך את הערים לחכמות יותר. באתר Barcelona smart city אפשר לראות את מגוון השירותים שהעיר מציעה, כדי להפוך את חווית החיים בעיר לנוחים, מקיימים ומהנים יותר.

ואל תשכחו להנות!